fredag den 5. juli 2013

Jo Nesbøs "Politi" (boganbefaling)

Krimi. Modtryk. 2013. 526 sider.

Endnu engang har Jo Nesbø berøvet mig min nattesøvn. Det skete med Panserhjerte, og det skete med Genfærd. De sidste tohundrede sider er slet ikke til at slippe, og selvom jeg bare skulle læse en snas inden sengetid, er jeg endt med at færdiggøre bogen og pludselig er der kun et par timer til vækkeuret ringer... Men det er det hele værd!

Det tiende bind i Harry Hole-serien er helt forrygende, og jeg kan kun slå fast, at Nesbø bliver bedre og bedre. Havde som så mange andre glædet mig til gensyn med den næsten to meter høje helt med de mange dæmoner, og mine forventninger blev indfriet til fulde.

Man er i gang fra første side, og så begynder en rutsjetur med twists n' turns, og fordi jeg har læst de andre bind er det ligesom at være i selskab med gamle venner - nogle mere sympatiske end andre.

Det vil være synd at begynde med dette bind, hvis du ikke har læst de andre i serien. Læs min introduktion til Harry Hole, hvis du er novice. Er du til krimier, er serien et must!

Bogbrokken er også ganske tilfreds med Politi...
og Arne Larsen fra Litteratursiden ligeså - men læs kun anmeldelsen, hvis du har læst de forrige bind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar