torsdag den 1. maj 2014

Månedens gæst er sanger, sangskriver, digter og forfatter PETER H. OLESEN

af Dennis Otte

Siden 80’erne, hvor han slog sine folder i gruppen Greene, og senere med broren Henrik i duoen Olesen-Olesen, har han markeret sig som en af landets fremmeste bannerførere for den moderne poetiske danske sang. Efter konstellationen Olesen-Olesen i 2007 opløstes, har han spillet med Michael Lund i duoen De Efterladte.
Peter H. Olesen debuterede i 2007 som romanforfatter med Korrekturlæseren. Siden fulgte Lille dansk samtidsroman fra 2013, foruden en række digtsamlinger – senest den flotte Hver dag er et comeback, som udkom i januar i år.
Ørevoks har her fornøjelsen af at bringe et dugfriskt forårsdigt.


af Peter H. Olesen
Marts 2014


Livet, jeg har ingen indvendinger
i dag.
Verden derimod.
Jeg ved alt for meget om lidt af hvert.
Det der foregår derude.
Jeg tror jeg vælger strudsens taktik
i dag.
Jeg vil hellere studere skønhedspletterne
på din underarm (de danner et hidtil ukendt stjernebillede)
drikke den kolde kaffe eller sidde på en bænk
i den nye sol.
Langt hellere det
end at blive afkrævet
en mening
om
det meningsløse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar